פרשת השבוע
דבר תורה לפרשת "וישב" תשפ"ב
למה באמצע הדרמה הגדולה שקוראים לה חיי יוסף, עושה הבימאי המקראי קאט ואנחנו מוצאים עצמנו בקו עלילה שונה, במקום פיזי שונה ועם גיבורים אחרים? ולמה כל זה קורה ברגע
דבר תורה לפרשת "וישלח" תשפ"ב
השבוע אני מתכבדת לחלוק עימכם את מילותיה החכמות של הרבה אסנת אלדר. הדרשה הבאה נכתבה בשבוע המאבק לאלימות בנשים (19.11.2018) וַתֵּצֵא דִינָה / הרבה אסנת אלדר וַתֵּצֵא דִינָה בַּת-לֵאָה אֲשֶׁר
דבר תורה לפרשת "ויצא" תשפ"ב
עוֹדֶנּוּ, מְדַבֵּר עִמָּם; וְרָחֵל בָּאָה, עִם-הַצֹּאן אֲשֶׁר לְאָבִיהָ–כִּי רֹעָה, הִוא. וַיְהִי כַּאֲשֶׁר רָאָה יַעֲקֹב אֶת-רָחֵל, בַּת-לָבָן אֲחִי אִמּוֹ, וְאֶת-צֹאן לָבָן, אֲחִי אִמּוֹ; וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב, וַיָּגֶל אֶת-הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר, וַיַּשְׁקְ,
דבר תורה לפרשת "תולדות" תשפ"ב
השבוע נולדים ליצחק ורבקה במזל טוב תאומים ובחלוף השנים הם גדלים ונעשים לאנשים בוגרים ועצמאיים. ולמרות היותם תאומים – הם לא יכולים להיות יותר שונים האחד מאחיו. אחד שעיר וגדול
דבר תורה לפרשת "וירא" תשפ"ב
דבר תורה לפרשת ויֵרָא תשפ"ב לפני שבוע דיברתי פה על שלשת השיחות שבין הקב"ה ובין אברהם. והשבוע אבקש להתמקד בשתי השיחות האחרונות – בראשונה בהן, אברהם מנסה להניא את
דבר תורה לפרשת שבוע "ניצבים"
פָּרָשַׁת נִיצָּבִים היא הפרשה השמינית בספר דברים. היא נקראת תמיד בשבת שלפני ראש השנה, והיא הפרשה הפותחת את סדרת ארבע הפרשות האחרונות והקצרות שבתורה – ניצבים, וילך, האזינו, וזאת הברכה.שני
דבר תורה לפרשת שופטים תשפ"א
מתוך פרשת השבוע שלנו, פרשת שופטים: כִּי-תָבֹא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ, וִירִשְׁתָּהּ, וְיָשַׁבְתָּה בָּהּ; וְאָמַרְתָּ, אָשִׂימָה עָלַי מֶלֶךְ, כְּכָל-הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר סְבִיבֹתָי. שׂוֹם תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה
דבר תורה לפרשת ראה תשפ"א
בין המצוות הרבות המופיעות בפרשה שלנו, פרשת ראה, מופיעה אחת מענינת: "בָּנִים אַתֶּם לַה' אֱלֹהֵיכֶם לֹא תִתְגֹּדְדוּ וְלֹא־תָשִׂימוּ קָרְחָה בֵּין עֵינֵיכֶם לָמֵת: " מהו תִגודדו? הפשט של הפסוק יאמר – גֶדד
דבר תורה ל'דברים'- באסיפה כללית תשפ"א
דבר תורה לאסיפה כללית תשפ"א מדוע מכל הדברים, בנאומו האחרון של משה, לפני פרידתו מישראל ומהעולם הזה – זה הדבר שהוא בוחר לומר? רְאֵה נָתַתִּי לִפְנֵיכֶם, אֶת-הָאָרֶץ; בֹּאוּ, וּרְשׁוּ אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתֵיכֶם לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לָתֵת לָהֶם, וּלְזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם. כמנהיג מוכשר, משה פוגש את העם בדיוק במקום
דבר תורה לפרשת פנחס תשפ"א
שני הסיפורים המפורסמים של פרשת השבוע שלנו הם פנחס – הכהן הקנאי שדוקר את החוטאים וזוכה בברית עולם והסיפור השני, האהוב יותר על הזרמים הליברליים, הוא על חמשת בנות צלופחד
דבר תורה לפרשת בלק תשפ"א
והפעם פרי עטה של חברת הקהילה לאנה זילברמן סולוביי מעטות הפרשות בתורה הקרויות על שמם של אנשים. פנחס, (חיי) שרה, קרח, נח, יתרו, והפרשה שלנו, בלק. שרה אימנו, קרח ופנחס
דבר תורה לפרשת שלח לך
שלח לך – הפרשה בה נשלחים שנים עשר שליחים לתור את הארץ. הם חוזרים ומדווחים: וְשָׁם רָאִינוּ, אֶת-הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק–מִן-הַנְּפִלִים; וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים, וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם. כך אומרים עשרת המרגלים
דבר תורה לשבת נשא
פרשת נשא היא הפרשה הארוכה בתורה. היא נפתחת ומסתיימת בהתארגנות של המחנה כולו – היא ממשיכה מהפרשה הקודמת, פרשת במדבר, את חלוקת תפקידי הלוויים (הקיפול של אוהל מועד והנשיאה שלו)
דבר תורה לשבת במדבר
אני לא כ"כ אוהבת את פייסבוק, אבל היום – אולי כדי למצוא נחמה – הצצתי וראיתי כי רבים מחברי לתנועה הרפורמית הצמידו לתמונת הפרופיל שלהם את הפסוק – "כי מלחמה
דבר תורה לפרשת בהר-בחוקותי תשפ"א
א וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, אִישׁ, כִּי יַפְלִא נֶדֶר–בְּעֶרְכְּךָ נְפָשֹׁת, לַיהוָה. ג וְהָיָה עֶרְכְּךָ, הַזָּכָר, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה, וְעַד בֶּן-שִׁשִּׁים שָׁנָה: וְהָיָה עֶרְכְּךָ, חֲמִשִּׁים שֶׁקֶל כֶּסֶף–בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ. ד וְאִם-נְקֵבָה, הִוא–וְהָיָה עֶרְכְּךָ,
דבר תורה לשבת הגדול תשפ"א
דבר תורה לשבת הגדול שבת הגדול ולא הגדולה על שם הפסוק האחרון מתוך ההפטרה של השבת לפני פסח: "הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם, אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא–לִפְנֵי, בּוֹא יוֹם יְהוָה, הַגָּדוֹל, וְהַנּוֹרָא."