מעורר השראה – דברים שכתבה הרבה אילה רונן – סמואלס בצל הקרונה

אני מתכבדת להביא את דבריה מעוררי ההשראה של חברתי הרבה אילה רונן סמואלס, קול שכל כך נחוץ בימים אלה:
קהילה בימי מגיפה: נראה שגם אם וירוס הקורונה אינו מסכן את חיינו, הרי שהעולם כולו נמצא תחת מגיפה של היסטריה וכולנו נשלם עליה מחירים קשים. בטווח הקצר, הדרישה לבידוד, ביטול אירועים והתכנסויות, ביטול נסיעות ואירוחים- כל אלה ישבשו את חיינו ויחייבו אותנו לחשוב "מחוץ לקופסה" בתכנון השגרה והיציאה ממנה. ההיבטים הכלכליים של ההתגוננות מן הוירוס הולכים ומחמירים ועם קריסתה של תעשיית התירות והפנאי, צמצום והגבלה של חלקים נרחבים מציבור העובדים, רבות ורבים עלולים ליפול לתוך מעגל העוני. לכל אלה יהיו השלכות חברתיות שעוד קשה לשערן.
חוששתני, שבנוסף למחירים אלה של המגיפה נגלה עם הזמן צלקות אחרות שהוירוס ישאיר. התביעה להתבודדות והסתגרות תקשה במיוחד על אנשים החיים לבדם, על חולים ועל אלה הנוטים לדיכאון. אבל גם החברה כולה תושפע כנראה לעומק מן החשדנות המופנית קודם כל לזרים. העולם הפתוח עזר לנו לפגוש אנשים ותרבויות שונים משלנו ועודד פתיחות, הבנה ואמפתיה. בעולם סגור יותר ועני יותר עלולים הקסנופוביה, הלאומנות והאדישות החברתית להתפשט.
מה ניתן לעשות? לעמוד מול הזרם העכור ולעשות את המיטב.
עלינו למלא את הוראות משרד הבריאות כמובן. אבל- הבידוד לא צריך לגדוע קשרים חברתיים ונכונות לעזור לאחרים. בטוחני, שאלה הנמצאים בבידוד ישמחו לקבל שיחות טלפון. אפשר גם לשאול: מה חסר לך? אולי אני יכולה להביא משהו מהמכולת? מבית המרקחת? להוציא חבילה מהדואר עבורך? אולי לסייע בהסעה של מישהו מהמשפחה שאינו בבידוד? אולי להביא מרק חם ולהניחו בפתח הבית, עם דרישת שלום חמה עוד יותר. יש ודאי הרבה דברים שניתן לעשות ולעזור בלי להפר אף אחד מכללי הזהירות.
כתבו לי וכתבו לאחרים! ספרו לנו שנכנסתם לבידוד! בקשו עזרה! אני – ואחרים- נמצא את הדרך לחבר בין מי שצריך סיוע למי שיכול לסייע.
נשמור על הרוח הקהילתית ונמצא דרכים חדשות לקיים את מצוות הערבות ההדדית. בשביל זה אנחנו כאן.